Naprawa zaworu

Naprawa zaworu dętki

1. Dokonaj oceny stanu technicznego dętki dookoła zaworu żeby podjąć decyzję czy zawór wstawić w dotychczasowym miejscu czy w innym. Jeżeli dętka jest mocno zdeformowana dookoła zaworu zalecamy wstawić zawór w nowe miejsce a stare naprawić w sposób opisany w dziale naprawy dętek.
2. W miejscu, w którym umieszczamy zawór rysujemy kredą współrzędne pamiętając aby zawór usytuowany był pod kątem tym samym jak poprzedni. Jeżeli zmieniamy miejsce usytuowania zaworu na skrzyżowaniu współrzędnych wyciąć otwór o średnicy 5-10mm.
3. W obu przypadkach umieścić dętkę w rozpieraczu i w całości usunąć gumową podstawę starego zaworu przy pomocy ściernicy.
4. Przy wymianie zaworu skręcanego typ np.SW , SP należy pamiętać aby zawór włożyć do wnętrza dętki przed naprawą.
5. Oszorstkowanej powierzchni nie dotykać oczyść z pyłu przy pomocy odkurzacza i stalowej szczotki Tak przygotowana powierzchnie pokryj Cemento Especjal możliwie szybko bo w przeciwnym razie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne. Pozostaw do całkowitego odparowania rozpuszczalnika ( kilka minut w zależności od warunków panujących w warsztacie).
6. W przypadku zaworu skręcanego zastosować oprawe zaworu TGP
7. Z oprawy usuń folie zabezpieczająca.
8. Wycentruj oprawę według współrzędnych na środku uszkodzenia i przyłóż ją do dętki.
9. Używając rolki dociśnij oprawę do powierzchni dętki od środka na zewnątrz wyciskając w ten sposób powietrze.
10. Zawór skręcany przełożyć przez otwór w oprawie i nakręcić nakrętkę uszczelniając połączenie zaworu z dętką.
11. Naprawę zaworu nakręcanego typu GW przeprowadzamy przy użyciu gumowego łącznika z zatopioną metalową końcówką umożliwiającą nakręcenie zaworu oraz dwustronnej taśmy aktywnej TG.
12. Naprawę dętek do samochodów osobowych i dostawczych przeprowadzamy przy użyciu gumowanego zaworu GP5 oraz taśmy aktywnej TG.
13. Przy pomocy szlifierki wolnoobrotowej zeszlifuj gumowy łącznik zaworu lub zawór GP5.
14. Oszorstkowanych powierzchni nie dotykać oczyść z pyłu przy pomocy odkurzacza i stalowej szczotki.
15. Wytnij z dwustronnej taśmy TG krążek nieco większy od łącznika zaworu.
16. Na powierzchnie łącznika, na krążek oraz na dętkę nałóż Cemento Especjal możliwie szybko, bo w przeciwnym razie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne. Pozostaw do całkowitego odparowania rozpuszczalnika ( kilka minut w zależności od warunków panujących w warsztacie).
17. Łącznik wycentruj na krążku przyłóż i dociśnij.
18. Usuń folie zabezpieczającą z dwustronnej taśmy TG wycentruj według współrzędnych przyłóż do dętki i dociśnij.
19. Używając rolki dociśnij łącznik do powierzchni dętki od środka na zewnątrz wyciskając w ten sposób powietrze.

Komentarze są wyłączone.