Naprawa opon sznurami

Sznur TG FAST

Małe uszkodzenia opon bezdętkowych można naprawiać szybko i łatwo za pomocą sznurów TG FAST. Pokryte gumą butylową są bardzo mocne i łatwo dają się wprowadzić poprzez stalowy kord opony. Naprawę można wykonać bez demontażu opony z felgi. Niestety używając sznurów tego typu uzyskujemy naprawę tymczasową ponieważ nie posiadają one aktywnej warstwy wulkanizującej się do opony.

Sznur TG LAZO

Sznury TG LAZO posiadają specjalne wzmocnienie oraz pokryte są aktywną mieszanką gumową. Łatwo dają się wprowadzić przez kord stalowy. Mogą być stosowane do napraw w obrębie bieżnika, barku oraz boku opony. Doskonale zdaje egzamin jako materiał wypełniający przykryty od wewnątrz odpowiednią łatą. Sznur wulkanizując się dostosowywuje się do kształtu otworu i wypełnia go zaciekając do wszystkich pęknięć i szczelin. Wulkanizuje się również z innymi sznurami TG LAZO.Oczyścić kanał uszkodzenia używając freza wolnoobrotowego lub ręcznego. Posmarować wnętrze otworu oraz sznur aktywatorem Cemento Especjal i wprowadzić sznur (jeden lub więcej) przy pomocy szydła.

Naprawa opon prz uzyciu sznurów:
1. Zlokalizuj uszkodzenie i za pomocą kredy narysuj współrzędne na zewnętrznej i wewnętrznej stronie opony.
2. Używając kleszczy usuń przedmiot, który uszkodził oponę.
3. Przy pomocy sondy spiralnej określ kąt pod jakim nastąpiło uszkodzenie. TG LAZO zaleca się stosować do naprawy uszkodzeń w zakresie wielkości uszkodzenia do 6mm W przypadku większych uszkodzeń należy wykonać naprawę z użyciem mieszanki samowulkanizacyjnej Masilla Autovulkanizante oraz wkładów radialnych lub diagonalnych w zależności od rodzaju naprawianej opony. Przemoczona opona musi być wysuszona przed naprawą.
4. Umieść oponę w rozwieraczu w celu łatwiejszego dostępu do wnętrza opony.
5. Miejsce wokół uszkodzenia należy oczyścić.
6. Dokładnie zmierz maksymalną wielkość uszkodzenia a następnie w Tabeli doboru wkładów sprawdź jaki wkład naprawczy należy zastosować.
7. Wybrany na podstawie tabeli wkład wycentruj na uszkodzeniu zwracajac uwagę żeby strzałka na wkładzie skierowana była do stopki opony i w odległości 10mm od krawędzi wkładu zaznacz kredą obszar do szorstkowania.
8. Oczyść kanał uszkodzenia frezem ręcznym powtarzając czynność kilkakrotnie.
9. W kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara za pomoca sondy spiralnej nasmaruj wnętrze otworu aktywatorem Cemento Especjal. Sonde pozostaw w otworze.
10. Usuń folię zabezpieczająca z TG LAZO.
11. Usuń sondę spiralną z otworu.
12. W oczko szydła wsuń sznur nałóż Cemento Especjal i wciśnij w otwór w oponie.
13. Od wewnatrz opony odetnij sznur w odległosci około 3mm od powierzchni opony.
14. Umieść oponę w rozwieraczu w celu łatwiejszego dostępu do wnętrza opony.
15. Przy pomocy szlifierki wolnoobrotowej i ściernicy zeszlifuj wcześniej zaznaczony obszar pod wkład naprawczy wewnątrz opony zwracając uwagę żeby nie dotrzeć do warstwy kordu.
16. Czyścimy dokładnie całą oponę, w tym miejsce szorstkowania ręczną szczotką mosiężną. Zebrany szczotka ścier gumowy usuwamy odkurzaczem (nie przedmuchiwać sprężonym powietrzem).
17. Usuń folię zabezpieczającą z łaty od strony aktywnej gumy.
18. Tak przygotowana powierzchnie oraz łatę pokryj Cemento Especjal możliwie szybko, bo w przeciwnym razie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne. Pozostaw do całkowitego odparowania rozpuszczalnika ( kilka minut w zależności od warunków panujących w warsztacie).
19. Wyjmij oponę z rozwieracza tak żeby była w luźnym położeniu.
20. Nie dotykając palcami aktywnej gumy użyj folii uprzednio zdjętej z łaty podłóż pod końcówki łaty tak żeby środek łaty był niezabezpieczony folią.
21. Wycentruj wkład na uszkodzeniu przyłóż i dociśnij łatę.
22. Usuń całkowicie folię i dociśnij pozostałą część łaty.
23. Używając rolki dociśnij wkład od jej środka na zewnątrz wyciskając w ten sposób powietrze.
24. W przypadku opony bezdętkowej oszorstkowana powierzchnie wokół łaty pokryć TG SEL.
25. Odetnij nożem sznur z zewnętrznej części opony.

Komentarze są wyłączone.