Naprawa opon kołkami

Naprawa opon przy pomocy kołków TG PLUG

Kołki TG PLUG przeznaczone są do wypełniania uszkodzeń. Wulkanizując się łączy się z oponą. Do przygotowania otworu należy użyć frez wolnoobrotowy właściwy do rozmiaru stosowanego kołka. Posługując się sondą wprowadzić aktywator Cemento Especjal w otwór oraz posmarować kołek.Wprowadzić cieńszą końcówkę kołka przez otwór i przeciągnąć tak, aby od wewnatrz wystawał około 10mm. Czynność tę wykonujemy zanim wyschnie aktywator (na mokro). Od środka należy zastosować wkład naprawczy posługując się tabelą.
Naprawa opon prz uzyciu TG PLUG:

1. Zlokalizuj uszkodzenie i za pomocą kredy narysuj współrzędne na zewnętrznej i wewnętrznej stronie opony.
2. Używając kleszczy usuń przedmiot, który uszkodził oponę.
3. Przy pomocy sondy spiralnej określ kąt pod jakim nastąpiło uszkodzenie. TG PLUG zaleca się stosować do naprawy uszkodzeń w zakresie wielkości uszkodzenia do 6mm dla opon samochodów osobowych i 9mm dla opon samochodów ciężarowych. W przypadku większych uszkodzeń należy wykonać naprawę z użyciem mieszanki samowulkanizacyjnej Masilla Autovulkanizante oraz wkładów radialnych lub diagonalnych w zależności od rodzaju naprawianej opony. Przemoczona opona musi być wysuszona przed naprawą.
4. Umieść oponę w rozwieraczu w celu łatwiejszego dostępu do wnętrza opony.
5. Miejsce wokół uszkodzenia należy oczyścić.
6. Dokładnie zmierz maksymalną wielkość uszkodzenia a następnie w Tabeli doboru wkładów sprawdź jaki wkład naprawczy należy zastosować.
7. Wybrany na podstawie tabeli wkład wycentruj na uszkodzeniu zwracając uwagę żeby strzałka na wkładzie skierowana była do stopki opony i w odległości 10mm od krawędzi wkładu zaznacz kredą obszar do szorstkowania.
8. Przeszlifuj zaznaczony obszar szlifierką wolnoobrotowa wyposażoną w ściernicę.
9. Wyjmij oponę z rozwieracza tak żeby była w luźnym położeniu.
10. Używając odpowiedniego do uszkodzenia freza węglikowego, który przygotuje otwór wycinając uszkodzony kord stalowy, który gdyby pozostał w oponie mógłby uszkodzić część grzybka spełniającego role wypełnienia. Zamontuj na wiertarce wolnoobrotowej i wykonaj otwór zgodnie z kątem uszkodzenia od wewnątrz i od zewnątrz opony. Brak freza węglikowego wyklucza naprawę przy użyciu TG PLUG, należy wykorzystać w takim przypadku sznury TG LAZO. Szczelne wypełnienie kanału przebicia zapobiega korozji stalowego kordu.
11. W kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara za pomocą sondy spiralnej nasmaruj wnętrze otworu Cemento Especjal. Sondę pozostaw w otworze.
12. Usuń folię zabezpieczającą z TG PLUG.
13. Nałóż na trzonek TG PLUG Cemento Especjal.
14. Usuń sondę spiralną z otworu.
15. Od zewnętrznej strony opony wsuń przeciągacz.
16. W oczko przeciągacza wsuń końcówkę trzonka TG PLUG i przeciągnij.
17. Umieść oponę w rozwieraczu w celu łatwiejszego dostępu do wnętrza opony.
18. Od wewnątrz opony odetnij w odległości około 3mm od powierzchni opony wystającą cześć kołka.
19. Przy pomocy szlifierki wolnoobrotowej zeszlifuj wcześniej zaznaczony obszar pod wkład naprawczy wewnątrz opony zwracajac uwagę żeby nie dotrzeć do warstwy kordu.
20. Czyścimy dokładnie całą oponę, w tym miejsce szorstkowania reczną szczotka mosiężną. Zebrany szczotką ścier gumowy usuwamy odkurzaczem (nie przedmuchiwać sprężonym powietrzem).
21. Usuń folię zabezpieczającą z wkładu naprawczego od strony aktywnej gumy.
22. Tak przygotowana powierzchnie oraz wkład naprawczy pokryj Cemento Especjal możliwie szybko, bo w przeciwnym razie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne. Pozostaw do całkowitego odparowania rozpuszczalnika ( kilka minut w zależności od warunków panujących w warsztacie).
23. Wyjmij oponę z rozwieracza tak żeby była w luźnym położeniu.
24. Nie dotykając palcami aktywnej gumy użyj folii uprzednio zdjętej z wkładu podłóż pod końcówki wkładu tak żeby środek wkładu był niezabezpieczony folią
25. Wycentruj wkład na uszkodzeniu przyłóż i dociśnij łatę.
26. Usuń całkowicie folię i dociśnij pozostałą część wkładu.
27. Używając rolki dociśnij wkład od jej środka na zewnątrz wyciskając w ten sposób powietrze
28. W przypadku opony bezdętkowej oszorstkowana powierzchnie wokół talerzyka pokryć TG SEL.
29. Odetnij nożem trzonek TG PLUG z zewnętrznej części opony.

Komentarze są wyłączone.