Naprawa opon grzybkami

Naprawa opon przy pomocy grzybków

Grzybki zaleca się stosować do naprawy uszkodzeń prostopadłych oraz ukośnych w zakresie kata 90? 10° kwalifikujących się do napraw pogwoździowych. Przy tego rodzaju naprawie należy użyć frez wolnoobrotowy, który przygotuje otwór wycinając uszkodzony kord stalowy, który gdyby pozostał w oponie mógłby uszkodzić część grzybka spełniającego role wypełnienia. Szczelne wypełnienie kanału przebicia zapobiega korozji stalowych drutów. W przygotowany otwór należy wprowadzić Cemento Especjal a następnie przeciągnąć grzybek.

Naprawa opon prz uzyciu grzybków:
1. Zlokalizuj uszkodzenie i za pomocą kredy narysuj współrzędne na zewnętrznej i wewnętrznej stronie opony.
2. Używając kleszczy usuń przedmiot, który uszkodził oponę.
3. Przy pomocy sondy spiralnej określ kąt, pod jakim nastąpiło uszkodzenie. Grzybki zaleca się stosować do naprawy uszkodzeń prostopadłych oraz ukośnych w zakresie kąta 90° 10° w zakresie wielkości uszkodzenia do 6mm dla opon samochodów osobowych i 9mm dla opon samochodów ciężarowych. W przypadku dużego kąta uszkodzenia należy stosować Kołki TG PLUG. W przypadku większych uszkodzeń należy wykonac naprawę z użyciem mieszanki samowulkanizacyjnej Masilla Autovulkanizante oraz wkładów radialnych lub diagonalnych w zależności od rodzaju naprawianej opony. Przemoczona opona musi być wysuszona przed naprawą.
4. Umieść oponę w rozwieraczu w celu łatwiejszego dostępu do wnętrza opony.
5. Miejsce wokół uszkodzenia należy oczyścić.
6. Przyłóż grzybek do miejsca naprawianego i obrysuj kredą w odległości 10mm od jego krawędzi, aby zaznaczyć obszar przeznaczony do szorstkowania.
7. Przeszlifuj zaznaczony obszar szlifierką wolnoobrotowa wyposażoną w ściernicę.
8. Używając odpowiedniego do uszkodzenia freza węglikowego, który przygotuje otwór wycinając uszkodzony kord stalowy, który gdyby pozostał w oponie mógłby uszkodzić część grzybka spełniającego role wypełnienia. Zamontuj na wiertarce wolnoobrotowej i wykonaj otwór zgodnie z kątem uszkodzenia od wewnątrz i od zewnątrz opony. Brak freza węglikowego wyklucza naprawę przy użyciu grzybków, należy wykorzystać w takim przypadku sznury TG LAZO. Szczelne wypełnienie kanału przebicia zapobiega korozji stalowego kordu.
9. Czyścimy dokładnie całą oponę, w tym miejsce szorstkowania ręczną szczotką mosiężną. Zebrany szczotką ścier gumowy usuwamy odkurzaczem (nie przedmuchiwać sprężonym powietrzem).
10. W kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara za pomocą sondy spiralnej nasmaruj wnętrze otworu Cemento Especjal. Sondę pozostaw w otworze.
11. Nałóż warstwę Cemento Especjal na powierzchnie opony wokół uszkodzenia i odczekaj do odparowania rozpuszczalnika.
12. Wyjmij oponę z rozwieracza tak żeby była w luźnym położeniu.
13. Usuń folię zabezpieczającą.
14. Nie dotykając palcami aktywnej gumy użyj folii uprzednio zdjętej z grzybka podłóż pod końcówki talerzyka grzybka tak żeby środek grzybka był niezabezpieczony folią.
15. Nałóż na trzonek grzybka Cemento Especjal.
16. Usuń sondę spiralną z otworu.
17. Od zewnętrznej strony opony wsuń przeciągacz.
18. W oczko przeciągacza wsuń końcówkę trzonka.
19. Przeciągnij grzybek aż do momentu, w którym talerzyk grzybka od wewnętrznej strony będzie dokładnie przylegała do powierzchni opony.
20. Usuń folię z pod talerzyka i dociśnij talerzyk za pomocą rolki.
21. W przypadku opony bezdętkowej oszorstkowana powierzchnie wokół talerzyka pokryć TG SEL.
22. Odetnij nożem trzonek grzybka z zewnętrznej części opony.

Komentarze są wyłączone.