Naprawa mieszanką samowulkanizującą

Mieszanka samowulkanizująca

Masilla Autovulkanizante są to dwa związki gumy AiB , które po dokładnym wymieszaniu w równych proporcjach wulkanizują się. Jest to materiał doskonale nadający się do wypełnień ubytków w oponie.

Z zewnętrznej części opony wyciąć wszystkie wystające i ruchome części gumy i kordu. Z pomocą szlifierki wolnoobrotowej oraz ściernicy zeszlifować brzegi otworu pod kątem 45°do warstw kordu a pod kątem prostym poprzez warstwy konstrukcyjne opony. Pył usunąć odkurzaczem. Przygotowany otwór posmarować aktywatorem Cemento Especjal . Odczekać kilka minut do odparowania rozpuszczalnika . Tak przygotowany otwór wypełnić mieszanką samowulkanizującą Masilla Autovulkanizante zwracając uwagę żeby nie pozostawiać pęcherzy powietrza . Po zakończeniu procesu wulkanizacji używając ściernicy wyrównać miejsce i odtworzyć oryginalną rzeźbę bieżnika. Zlokalizuj uszkodzenie i zaznacz kredą miejsce po wewnetrznej i zewnętrznej stronie.
1 Przy pomocy sondy spiralnej określ rozmiar uszkodzenia i ewentualne rozwarstwienia kordu.
2 Z zewnętrznej części opony przy pomocy noża usuwamy wszystkie luźne części gumy i kordu nadając otworowi kształt lejka o kącie nachylenia 45° dla boku opony oraz 30° dla czoła i barku opony oraz pod katem prostym przez warstwy konstrukcyjne.
3 Używając szlifierki wolnoobrotowej oraz właściwego kształtu ściernicy należy oszlifować wnętrze lejka. Mechanicznie szorstkowana powierzchnia jest bardziej aktywna chemicznie. Usunąć pył szczotką drucianą i odkurzaczem (nie przedmuchiwać sprężonym powietrzem).
4 Przygotuj mieszankę Masila Autovulkanizante dokładnie mieszając składniki A i B w proporcjach 1:1 do uzyskania jednolitej masy.
5 Na przygotowaną zewnętrzną powierzchnię opony nanosimy Cemento Especjal i czekamy do odparowania rozpuszczalnika a następnie wypełniamy mieszanka Masilla Autovulkanizante zwracając uwagę, aby nie zamknąć powietrza pomiędzy warstwami nakładanej mieszanki. Należy pamiętać o naddatku na zewnątrz lejka, który po zwulkanizowaniu mieszanki zeszlifujemy.
6 Pełny proces wulkanizacji w temperaturze 20°C trwa około 70 godzin.
7 Zewnętrzną część opony wyrównać przy pomocy ściernicy oraz jeżli naprawa dotyczyła czoła opony odtworzyć rzeźbę bieżnika przy pomocy Aparatu do Pogłębiania Bieżnika.

Komentarze są wyłączone.