Naprawa dętek

Łaty do naprawy przebić i pęknięć w dętkach. Wulkanizacja przebiega w temperaturze otoczenia . Technologia wulkanizacji na zimno nie wymaga użycia specjalistycznych pras do wulkanizacji oraz zapewnia krótki czas realizacji naprawy. Uzyskujemy połączenie trwałe i odporne na rozdzielenie mimo nagrzewania się opony.
Miejsce uszkodzenia należy oczyścić( nie należy używać benzyny) , oraz zeszlifować, w przypadku rozdarć na końcach należy wyciąć oczka. Oszorstkowanej powierzchni nie dotykać. Możliwie szybko posmarowac aktywatorem Cemento Especjal . W przeciwnym razie aktywna chemicznie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne.Po odparowaniu rozpuszczalnika zawartego w aktywatorze przyłożyć łatę i wałkować rolką w celu dociśnięcia. Bezpośrednio po wykonaniu naprawy dętkę można przekazać do eksploatacji.
1. Miejsce uszkodzenia należy oczyści?
2. W przypadku rozdarć na końcach należy wyciąć oczka aby zapobiec dalszemu powiększaniu uszkodzenia.
3. Dobierz odpowiedniej wielkości łatę aby była większa od uszkodzenia o 15mm z każdej strony od uszkodzenia.
4. Połóż łatkę na uszkodzeniu i obrysuj ją kredą dookoła w odległości 10mm od brzegu aby zaznaczyć obszar przeznaczony do szorstkowania
5. Przy pomocy szlifierki wolnoobrotowej zeszlifuj zaznaczony obszar zaokrąglając krawędzie pęknięcia co zabezpieczy latę przed przecinaniem.
6. Oszorstkowanej powierzchni nie dotykać oczyść z pyłu przy pomocy odkurzacza i stalowej szczotki Tak przygotowana powierzchnie pokryj Cemento Especjal możliwie szybko bo w przeciwnym razie guma utlenia się pogarszając zdolności wulkanizacyjne. Pozostaw do całkowitego odparowania rozpuszczalnika ( kilka minut w zależności od warunków panujących w warsztacie).
7. Z łatki usuń folie zabezpieczająca .
8. Wycentruj łatkę na środku uszkodzenia i przyłóż ją do dętki.
9. Używając rolki dociśnij łatkę do powierzchni dętki od środka na zewnątrz wyciskając w ten sposób powietrze.
10. Usuń folię z łatki i posyp talkiem.

Komentarze są wyłączone.